Enerji Bakanı İva Petrova, İstanbul Dolmabahçe Sarayı'nda Türkiye Cumhuriyeti Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ile bir araya geldi. Görüşmede iki ülke, enerji alanındaki iş birliğinin kısa sürede daha da genişletilmesi konusunda mutabakata vardı.
Bakan Petrova, görüşmede BOTAŞ ile imzalanan doğal gaz anlaşmasının, Avrupa enerji piyasalarında yaşanan olağanüstü belirsizlik döneminde Bulgaristan'ın doğal gaz arz güvenliğinin sağlanmasında önemli rol oynadığını vurguladı.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, toplantıda enerji bağlantılarının güçlendirilmesi, bölgesel enerji koridorlarının geliştirilmesi ve Güneydoğu Avrupa'da enerji arz güvenliğinin artırılmasına yönelik ortak projeler ele alındı.
Taraflar, enerji kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve bölgesel enerji altyapısının güçlendirilmesi konusunda iş birliğinin artırılması gerektiği konusunda görüş birliğine vardı.
Bulgaristan Enerji Bakanlığı ile Türkiye Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı arasındaki diyaloğun yapıcı şekilde sürdüğü belirtilirken, iki ülkenin karşılıklı çıkarlarını koruyan ve bölgesel enerji güvenliğine katkı sağlayacak ortak çözümler üzerinde çalışmaya devam edeceği ifade edildi.
Görüşmede Türkiye ve Bulgaristan arasındaki doğal gaz ticareti, elektrik ve doğal gaz enterkonneksiyonlarının daha da güçlendirilmesi ile Karadeniz bölgesindeki potansiyel işbirliği imkanlarını ele aldıklarını belirten Bayraktar,
"Sadece ülkelerimiz için değil, Güneydoğu Avrupa'nın da arz güvenliğine katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bu stratejik enerji ortaklığını derinleştirerek köklü bağlarımızı çok daha ileri bir noktaya taşımayı amaçlıyoruz." ifadelerini kullandı.
Görüşmeye Enerji Bakan Yardımcısı Kiril Temelkov ile Bulgartransgaz, Bulgargaz ve Elektrik Sistem Operatörü (ESO) şirketlerinin genel müdürleri Vladimir Malinov, Veselin Sinabov ve Kiril Georgiev de katıldı.
